Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2011 11:40 - Когато...
Автор: tanelia Категория: Други   
Прочетен: 2921 Коментари: 12 Гласове:
17

Последна промяна: 25.04.2011 11:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Когато майка ми / Светла й памет/ завърши земният си път....помня как се чувствах.....
Тя боледува дълго, преживя две изключително тежки операции за една година, но беше боец, не престана да се бори и да предава своята сила и на нас, двете си дъщери. Утешаваше ни и никога не показа, че се съмнява в своето излекуване. Но аз усещах, че краят наближава, че нищо повече не мога да направя, освен всеки ден, час и минута да й показвам, колко много я обичам!.....Последната седмица преди края, тя беше в болница. Прибрахме я от там и  сестра ми реши да я вземе у тях, защото преди това тя няколко месеца бе при мен в къщи. Същата вечер когато я взехме от болницата исках да остана край леглото й аз, защото сестра ми не беше спала две поредни нощи, но така се случи, че не останах. На следващата нощ бях непоколебима в желанието си да бъда аз покрай майка. Отпратих сестра ми да си легне и останах. Свих се в краката на мама. Тя не можеше да спи легнала защото се задушаваше. Седеше подпряна на две големи възглавници и стеше..."въздух, въздух"........така исках да й дам въздух, но.....не можех, бях безсилна......само погалих нежно ръката й. Бях толкова преуморена, работата ми е напрегната и отговорна, и това което се случваше с майка, допълнително ме изморяваше. Понякога се чудя как издържах, но явно има ресурси вътре в нас, за които ние не знаем, и от които черпим в моменти като този. Задрямала съм....само няколко минути.......и изведнъж нещо сякаш ме накара да отворя очи, и сякаш някаква сила ме изправи седнала в леглото точно срещу мама.Часът беше 12 без 15 преди полунощ. Видях я....очите й бяха затворени, сякаш бе заспала дълбоко, лицето й излъчваше спокойствие.......тя си бе отишла! Чувах само тишината.....толкова бе тихо. Не зная дори как да опиша тази тишина! Станах, погалих майка си и постоях така занемяла! После събудих близките си....
По това време татко си бе на село, макар и трудно подвижен той предпочиташе да си стои на къщичката. Съпругът на сестра ми ме закара на село към пет часа сутринта. Татко бе вече отдавна буден и онова, което се случи просто ме изуми, той каза...."майка ти почина, нали?" И разказа... Събудил се от жестокото виене на нашето куче и чул гласът на майка, която го викала от външната врата да стане да й отвори, че си идвала в къщи. Той разбрал какво се е случило. Беше се избръснал, а  не можеше и досега аз си го бръсна, къпя  и обличам. Но тогава е добил сила и се бе подготвил - беше избръснат и облечен с новите си дрехи. Докараха мама на село в нейната си къща към десет сутринта.........на другия ден в десет сутринта отново я откарахме в града, където я положихме в последния й дом. Така изпълнихме и двете й желания.........
Беше ми много, много тежко...нея я нямаше, не чувах топлия й глас, майчинските й укори и напътствия. Болеше ме много....... Сега зная, че тя е жива в едно друго измерение, че винаги е с мен и винаги ми помага, и ме закриля! И зная, че на всички празници тя седи редом с нас, усмихва се и й е хубаво когато ни вижда всички заедно и когато ни вижда щастливи! Това ми помага, зная че помага  и на нея....
Много те обичам Майчице! В моето сърце, душа и мисли ТИ си ЖИВА! И така ще бъде докато аз съм тленна!



Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zarumitu - http://vbox7.com/play:c86fedf7
25.04.2011 13:18
С възхищение към Вас!Приемете моите най-искрени съболезнования!
цитирай
2. mrazekoff - Много красив и прочувствен постинг,
25.04.2011 13:54
кото ме върна назад във времето, когато и моите родители бяха живи (Бог да ги прости).
Колко е красиво, когато децата обичат и уважават своите родители, когато между тях витае добрина и човеколюбие.
За съжаление някои неща ги проумяваме , тогава, когато са безвъзвратно загубени, когато човек остане сам и всичките проблеми на света се стоварят върху главата му.
Много красиво и много истинско си описала всичко.
Благодаря ти за това, че предизвика сълзите в очите ми....
Хубави и светли празници ти пожелавам!!!!
Бъди благословена!!!!
цитирай
3. hristo27 - Няма по-ценно от Здравето и Майк...
25.04.2011 14:57
Няма по-ценно от Здравето и Майката!
цитирай
4. tanelia - Благодаря ти сърдечно!
25.04.2011 16:43
zarumitu написа:
С възхищение към Вас!Приемете моите най-искрени съболезнования!

Благодаря ти сърдечно!
цитирай
5. tanelia - Аз ти благодаря!
25.04.2011 16:45
mrazekoff написа:
кото ме върна назад във времето, когато и моите родители бяха живи (Бог да ги прости).
Колко е красиво, когато децата обичат и уважават своите родители, когато между тях витае добрина и човеколюбие.
За съжаление някои неща ги проумяваме , тогава, когато са безвъзвратно загубени, когато човек остане сам и всичките проблеми на света се стоварят върху главата му.
Много красиво и много истинско си описала всичко.
Благодаря ти за това, че предизвика сълзите в очите ми....
Хубави и светли празници ти пожелавам!!!!
Бъди благословена!!!!

Докато сме живи и дишаме, отишлите си от този свят наши близки ще си останат живи в сърцата и мислите ни! Светла им памет!
цитирай
6. tanelia - Да, така е!
25.04.2011 16:46
hristo27 написа:
Няма по-ценно от Здравето и Майката!

Да, това е вярно Христо! Благодаря ти от сърце!
цитирай
7. sparotok - майка
25.04.2011 23:33
Майката продължава да бди над децата си дори да е напуснала този живот и да е вече в светът на светлината. Понякога можем да почувстваме това, когато изведнъж получим сила в труден момент, на душата ни стане по-леко, а в мислите ни се появи любимото лице на тази, която ни е откърмила...
цитирай
8. tanelia - Да!
26.04.2011 09:07
sparotok написа:
Майката продължава да бди над децата си дори да е напуснала този живот и да е вече в светът на светлината. Понякога можем да почувстваме това, когато изведнъж получим сила в труден момент, на душата ни стане по-леко, а в мислите ни се появи любимото лице на тази, която ни е откърмила...

Майката е Свята!
цитирай
9. makont - Светла и памет!
26.04.2011 11:32
Знаеш, че тя е там горе, звездичка в небето, твоята звездичка. Никой, никога не може да изкорени от сърцата ни майчината обич, тя грее, докато те туптят! Хубава и спорна седмица!
цитирай
10. tanelia - Благодаря ти от сърце Мая!
26.04.2011 11:44
makont написа:
Знаеш, че тя е там горе, звездичка в небето, твоята звездичка. Никой, никога не може да изкорени от сърцата ни майчината обич, тя грее, докато те туптят! Хубава и спорна седмица!

Бъди благословена с късмет, дълъг живот и здраве!
цитирай
11. priqtel12 - Светло да е
18.07.2011 14:07
на душата и там, където се намира!
цитирай
12. tanelia - Амин!
18.07.2011 18:52
priqtel12 написа:
на душата и там, където се намира!

Благодаря ти сърдечно!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tanelia
Категория: Други
Прочетен: 1393721
Постинги: 469
Коментари: 2565
Гласове: 17762
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930